Tribina o implementaciji obrazovanja i znanosti u gospodarstvu

U organizaciji zagrebačkog HNS-a održana je tribina “Kako visoko obrazovanje i znanost staviti u funkciju rasta gospodarstva?”. Gošća tribine i predavačica bila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

U prostoru Tribine Grada Zagreba održana je tribina na temu “Kako visoko obrazovanje i znanost staviti u funkciju rasta gospodarstva?” koju je organizirao zagrebački HNS. “To je tema o kojoj mi želimo da se konačno počne govoriti u hrvatskom javnom i političkom prostoru. Mi želimo sve ove naše pokušaje koje radimo preko naše ministrice i preko ljudi stručnog tima ljudi u ministarstvu obrazovanja i znanosti prezentirati u javnosti. Želimo jednu modernu razvijenu zemlju sa obrazovanjem koje će obrazovati naše učenike, naše mlade ljude za tržište rada a ne za burzu”, poručio je Tomislav Stojak iz HNS-a.

Gošća tribine bila je ministrica obrazovanja i znanosti, koja je ovom prilikom istaknula kako u svijetu imamo dobrih primjera o tome kako se obrazovanje i znanost može staviti u funkcija razvoja gospodarstva dok je u Hrvatskoj znanstvena zajednica po tom pitanju još uvijek poprilično zatvorena ali i da trenutno postoje poticajni mehanizmi i na razini države i preko europskih fondova gdje se stavlja naglasak na suradnju znanosti i gospodarstva: “Sve razvijene države, one koje imaju najveći i najbrži rast su stavile naglasak na visoko obrazovanje u svrhu razvoja gospodarstva. Jedan od elemenata je poticanje upisa na stem studije za koje smo sigurni da postoji velika potreba u gospodarstvu, a relativno su mali poticaji i male upisne kvote a to trebamo unaprijediti.”

Povezivanje visokog obrazovanja i gospodarstva se može ostvariti na dva načina: “Studentskim praksama i sudjelovanjem mentora iz gospodarstva u procesu visokog obrazovanja, a drugi način je poslagivanje studijskih programa prema zahtjevima, prema standardu kvalifikacija koji se izrađuje prema potrebama sadašnjih i perspektiva potreba tržišta rada”, poručila je ministrica.

Ministrica je naglasila i važnost poticaja upisa na deficitarna zanimanja poput logopeda za kojima je potreba na tržištu jako velika. Poručila je kako će ministarstvo obrazovanja i znanosti po tom pitanju u programskom razdoblju iduće tri do četiri godine omogućiti uvjete za razvoj takvih deficitarnih studija.